Kenelle ilmoitan mistäkin asiasta?

Asianmukaiselle taholle ilmoittaminen nopeuttaa avun saantia:

HÄIRIÖILMOITUKSET

  • Poliisille soittamalla 112 mikäli tilanteen rauhoittaminen sitä vaatii

  • Ilmoita häiriöistä aina vähintään isännöitsijälle: https://nosteisannointi.fi/lomakkeet/tee-hairioilmoitus/

    • Isännöitsijälle ilmoittaminen on erittäin tärkeää häiriön ratkaisemiseksi pysyvästi

Huollolle yleisesti ottaen kaikki LVIS-järjestelmiin eli lämmitys-, vesi-, ilmanvaihto- ja sähköjärjestelmiin liittyvät asiat/epäkohdat sekä kiinteistön- ja pihanhoitoon liittyvät asiat. Tässä esimerkkejä:

  1. Akuutti vesi- tai vuotovahinko

  2. Viemäri on tukossa

  3. WC-pönttö vuotaa

  4. Hana tai suihku vuotaa

  5. Huoneisto on kylmä tai ilmanvaihto ei toimi

  6. Sähköviat huoneistossa

  7. Yleisistä tiloista tai piha-alueelta lamppu palanut

  8. Lämpötolppaan ei tule virtaa

  9. Yhteisissä tiloissa jokin laite ei toimi tai on rikki

  10. Tarvitset oven avauksen

  1. Taloyhtiössä on järjestyshäiriöitä, ilkivaltaa, selkeää laittomuutta yms.

  2. Yleisissä tiloissa selkeää epäsiisteyttä tai seinissä graffitteja tms.

  3. Vahinkotapahtuma tai kosteusvaurioista

  4. Havaitset kiinteistössä puutteita tai haluat tehdä parannusehdotuksen

  5. Ilmoitus yhtiöön ja yhtiöstä pois muutettaessa

  6. Autopaikkaa tai saunavuoroja koskevissa asioissa

  7. Omistaja: jos Pulse-avain on kadonnut/palauttamatta ja tarvitsee kuolettaa, tai tarvitset huoneiston oven lukon sarjoituksen

  8. Omistaja: jos aiot tehdä huoneistossasi muutostöitä

Ilmoita OMISTAJALLE

  1. Huoneiston sisäpuoliset asiat, jotka eivät liity kiinteistön teknisiin rakenteisiin/järjestelmiin; näitä ovat esim. pintamateriaaleihin, kodinkoneisiin ja huoneiston kiinteisiin kalusteisiin liittyvät asiat

  2. Vuokranmaksuun liittyvät kysymykset

  3. Vuokrasopimusten irtisanomiset